torsdag 11 oktober 2012

Min moodboard i höst







































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Denna veckas tema på Fabriken är ”Höstens moodboard” vilket jag 
tycker känns väldigt inspirerande. Jag är en person som gillar dova 
färger och den gråa och svart vita färgskalan så min moodboard består 
av just de färgerna med inslag av brunt. Materialen jag använder mig 
av i höst är ull, betong, plåt (gärna använd och rostig) och trä som legat 
i skogen och åldrats, det hårda möter det mjuka och med kontraster. 
Färgerna i höst får helt enkelt naturen stå för med alla sina färgglada löv.

This week’s theme on the Fabriken is ”Autumn mood board” which I think 
feels very inspiring. I am a person who likes muted colors and the gray and 
black and white color scheme so my mood board consists of precisely those 
colors with a hint of brown. The materials I use in the fall is wool, concrete, 
sheet metal (preferably used and rusty) and aged wood, hard meets soft and 
contrasts. Nature will bear the colors of autumn with all its colorful leaves.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar