tisdag 16 oktober 2012

Min alldeles egna glass









































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Även om det kanske inte är högsäsong för glassätande just nu så tänker 
jag slå ett slag för Grenna Glass som jag skrivit om tidigare. Nu kan man 
nämligen lämna in sina egna råvaror till dem så gör de glass helt efter 
dina önskemål och smak. Jag blev sugen att testa så jag lämnade in 
rosmarin från min örtträdgård och önskade mig en glass med rosmarin 
och honung och när jag ändå var igång så fick det bli en med rabarber 
och ingefära med. Mina smaker blev faktiskt så goda så dom funderar 
på att ta upp minst en av dom i produktion, skojigt! För mer information 
och hur man går tillväga kan man läsa här på deras hemsida. Så nu är 
det bara att ni ser efter vad som finns hemma och börjar tänka kreativ.

I want to strike a blow for Grenna Glass, even if it is not peak season 
for ice cream eating right now. Now you can submit your own raw materials 
to them so they make ice cream according to your wishes and taste. I felt 
to try so I left the rosemary from my herb garden and wished me a rosemary 
and honey ice cream and even rhubarb and ginger that had to be a taste.  
My tastes were actually as good as they are looking to take up at least one 
of them in production, fun! For more information you can read on their website
So now you just have to see what is available at home and think creatively.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar