tisdag 15 maj 2012

Liten kom-ihåg-hjälp













































Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Jag kan erkänna att det händer att jag glömmer saker lite här och var.
Det känns ganska handikappande när jag exempelvis glömmer jobbtelefonen
hemma och varken kan ringa eller ta emot samtal när jag väl är på jobbet.
Nu har jag monterat upp en liten griffeltavla på ytterdörren så att det sista
jag ser är en påminnelse om vad jag bör komma ihåg innan jag lämnar huset.
Nu ska jag inte glömma att komma ihåg att skriva upp vad jag inte ska
glömma på tavlan...

I can admit that I sometimes forget things here and there.
It feels pretty debilitating when I forget, for example, job phone
home and can not make or receive calls when I'm at work.
Now I have mounted a small blackboard on the front door so that the last
thing I see is a reminder of what I should remember before I leave the house.
Now I must remember to write down what I should not
forget on the board...


/Milli

2 kommentarer:

  1. haha nä det är ju ganska trist om du glömmer vad du ska skriva för komihåg. Skrattade gott när jag läste det:)

    Hoppas du får en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt med griffertavlor, gillar verkligen den matta lite gråaktiga tonen. Hoppas du kommer ihåg vad du ska komma ihåg. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera