söndag 4 mars 2012

Om du var ett får...




























Foto: Milli Lembke/Formelle Design


...skulle inte du också vilja strosa runt på den här ängen, beta lite 
saltstänkt gräs i strandkanten och dricka vatten ur ett snyggt gammalt 
badkar? Och om tussar av din ull nödvändigtvis måste fastna i ett 
taggtrådsstaket så kanske det skulle kunna kännas helt ok om det 
staketet fanns i denna miljön? Ja, om jag var ett får, och då skulle 
jag vara ett sk Kulla Lamm, för det är nämligen dessa närproducerade 
djur som betar just här utanför min stugknut, så skulle jag nog vara 
helt nöjd med tillvaron (även om jag skulle sluta mina dar på en 
ekologiskt medveten konsuments mattallrik). Läs mer om 
närproducerade lammen här (www.kullalamm.se)
 
If you were a sheep would not you like to stroll around this meadow, eat a little 
salty grass on the edge of the beach and drink water from nice old bathtub? 
And if your wool must necessarily be trapped in barbed wire fence, maybe it 
could feel fine if the fence was in this environment? Yes, if I were a sheep, then 
I would be a so-called Kulla Lamb, for it is those locally produced animals 
that graze right here outside my cottage, I'd probably be quite satisfied with 
life (although I would end my days on an ecologically conscious consumer's 
dinner plate). Read more about the locally produced lambs here 

//Milli

3 kommentarer:

  1. Jag skulle absolut vilja strosa runt där som ett får. Och inte tänka alls på hur jag skulle sluta mina dagar :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Kullalamm är så bra! Jag har dock inte lyckats komma till butiken då de har öppet. Lyllos dig som bor med en sådan utsikt, kullahalvön är bara sååå vacker. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera